Üzleti koncepciók
Nem kis kihívás egy új ötletből az első lépésig eljutni, ami még mindig csak az üzleti koncepció. Minél összetettebb a termék, vagy szolgáltatás, minél zsúfoltabb az adott piac, annál inkább nehéz. De ez mindennek az alapja. A későbbi megtérülési számításoknak, kockázatbecsléseknek, SWOT analízisnek, a befektetői anyagok elkészítésének, a PR anyagok összeállításának, de akár egy teljesen új vállalkozás működési és szervezeti struktúrájának felállításához is ez kell. Mégis hányan ugranak neki komoly vállalkozásoknak valóban átgondolt és kidolgozott üzleti koncepciók nélkül! Hogy miért? Mondhatnánk, hogy nincs rá ideje, vagy energiája egy amúgy is elfoglalt vállalkozónak, de akkor még mindig ott maradna a kérdés, hogy miért nem fizet meg rá valakit?
Egyszerűen azért, mert nem nagyon van olyan ember, akit meg lehetne fizetni erre. Ezt nem nagyon oktatják, a komoly gazdasági egyetemeken már eleve kész koncepciókra való építkezésre tanítják a diákokat, az inventoroknak pedig általában az újítás kidolgozásáig terjed a tudományuk. Hiányzik egy láncszem, és az, aki az újításából képes autodidakta módon megalapozott üzleti koncepciót kidolgozni, általában jelentős többletköltségektől, vagy hatalmas bukásoktól kíméli meg magát. A többiek pedig mások zsebét tömik a sok feleslegesen elköltött pénzzel.
Na most elég nehéz ehhez a témához olyan referenciákat mutatnom, amikkel nem sértek üzleti érdekeket ugye? Mutatok egy videót itt. Ez egy olyan vállalkozás üzleti bemutatójának az eleje, ami egy gyökeresen új kereskedelmi formát indít el hamarosan. A munka itt is egy ötlettel indult, majd az üzleti koncepció kidolgozása következett, ennek az első fele látható a már elkészült bemutató videón, a probléma feltérképezése, amire az ötlet megoldást nyújt. Sajnos erről a témáról egyelőre többet nem árulhatok el. :) Cserébe mutatok egy másik weboldalt itt, Ez egy saját találmányom, különböző kutatási fázisok után, előtt és alatt, ide elég sok üzleti koncepciót kellett már készítenem.